Smaller Default Larger

Multimedialna Biblioteka dla Dzieci i Młodzieży nr XXXI przy ul. Tynieckiej 40a

zaprasza grupy zorganizowane z klas IV-VIII do udziału w „Lekcji w bibliotece”.

luty - czerwiec 2019

 

Informacje organizacyjne:

- wiek uczestników: dzieci z klas IV-VIII

- czas trwania zajęć: 45 min. - 1 godz.

- wielkość grupy: maks. 25 osób

- zajęcia rozpoczynają się o godzinie 10.00, odbywają się w poniedziałki i środy

- co ze sobą zabrać: w bibliotece przebywa się w skarpetkach, lub obuwiu zmiennym.

 

Zgłoszenia do udziału grup przyjmujemy pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. W zgłoszeniu powinny znaleźć się następujące informacje: nazwa szkoły, imię i nazwisko nauczyciela, telefon kontaktowy, e-mail, wiek i liczba uczestników, temat spotkania.

 

Tematy spotkań:

Dzieci prawa, ważna sprawa

Jakim pedagogiem był Janusz Korczak? Czym charakteryzowało się jego podejście do dzieci? Co to jest sąd koleżeński? O prawach dzieci przeczytamy w „Pamiętniku Blumki” Iwony Chmielewskiej.

grupa: IV-VI klasa

termin: luty, marzec

Książka: Chmielewska I., „Pamiętnik Blumki”. Książka została dwukrotnie nagrodzona
w konkursie IBBY Książka Roku 2011, zdobywając tytuł Książki Roku 2011
w kategorii Książka obrazkowa oraz wyróżnienie literackie.

 

Inny nie znaczy gorszy.

Książka „Szary” Moniki Błądek będzie punktem wyjścia do rozmowy na temat akceptacji emigrantów, imigrantów, uchodźców w Polsce. Na zajęciach uświadomimy dzieciom negatywne skutki nietolerancji, wrogości i niechęci wobec innych ludzi.

grupa: IV-VIII

termin: marzec

Książka: Błądek M. „Szary”. Książka otrzymała III nagrodę w kategorii 10-14 lat w IV Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren na współczesną książkę dla dzieci i młodzieży, zorganizowanym przez Fundację „ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom” .

 

Street art – sztuka ulicy

Co to jest sztuka? Czy jej przejawy możemy spotkać tylko w galeriach i muzeach? Co wspólnego ze sztuką ma street art? Co wyróżnia go na tle innych form działalności artystycznej? Na zajęciach poznamy przykłady sztuki ulicznej i zastanowimy się, jak wpisuje się ona w krajobraz miasta. Podczas warsztatów poznamy także sylwetkę Banksy’ego – jednego z przedstawicieli tego nurtu.

grupa: IV-VIII klasa

termin: marzec, kwiecień

Książki: Ganter, Chris – „Graffiti school. A student guide with teacher’s manual”, Wright S., “Banksy. Nie ma jak w domu”.

 

Niepełnosprawność - nie wykluczam!

Pełnosprawny a niepełnosprawny, co nas dzieli a co łączy? Odpowiedzi na te pytania będziemy szukać w książce Doroty Schrammek „Niepełka”. Podczas zajęć zanegujemy stereotypy dotyczące osób niepełnosprawnych i skupimy się  na zrozumieniu, życzliwości i empatii do drugiego człowieka.

grupa: IV-VIII klasa

termin: kwiecień

Książka: Schrammek D., „Niepełka”

 

Rzeczpospolita sprzed lat.

Co zmieniło się w Polsce po 11 XI 1918 r.? Na podstawie wybranych rozdziałów
z książki Anny Sokołowskiej „Alfabet niepodległości” poznamy fascynujące fakty dotyczące m.in. historii największego transatlantyku w dziejach Polski międzywojennej.

grupa: IV-VI klasa

termin: maj

Książka: „Alfabet niepodległości”

 

 „Obraz jest wart więcej niż tysiąc słów”, czyli jak zrozumieć komiks.

Za pomocą komiksu można przedstawić wiele ważnych spraw – poruszyć wybrane kwestie społeczne lub opowiedzieć historię danego kraju. O tym, jak stworzyć komiks dowiemy się z książek Piotra Kasińskiego i Roberta Trojanowskiego – „Zrób sobie komiks” oraz Nicka Bruel’a – „Zły kocurek rysuje komiksy… i ty też możesz”. Podczas warsztatów każdy z uczestników będzie miał możliwość stworzenia krok po kroku własnego komiksu na wybrany przez siebie temat.

grupa: V-VIII klasa

termin: maj, czerwiec

Książki: Bruel, Nick, „Zły kocurek rysuje komiksy… i ty też możesz”; Kasiński P., Trojanowski R., „Zrób sobie komiks”.