Lekcja w bibliotece.WARSZTATY DLA KLAS IV-VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ

W związku z sytuacją związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Polsce, warsztaty edukacyjne  są czasowo zawieszone.

82862312 2437309069855454 1469195100918644736 o

 

Informacje organizacyjne:

- wiek uczestników: klasy IV-VIII

- czas trwania zajęć: 45 min – 1 h

- zajęcia rozpoczynają się o godzinie 11.00, odbywają się w środy i piątki

- wielkość grupy: maks. 25 osób

- co ze sobą zabrać: w miejscu realizacji warsztatów przebywa się w skarpetkach lub obuwiu zmiennym

Zgłoszenia do udziału przyjmujemy pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

W zgłoszeniu powinny znaleźć się następujące informacje: nazwa placówki, imię i nazwisko nauczyciela, telefon kontaktowy, e-mail, wiek i liczba uczestników, temat spotkania. Terminy warsztatów umawiane będą indywidualnie. 

 

 

 

 

Zrealizowane w roku szkolnym 2019/2020:


Wolontariat, co to takiego?

Czym jest wolontariat?  Kto może zostać wolontariuszem? Jakie działania można wykonywać w ramach wolontariatu? Punktem wyjściem do dyskusji będzie książka Barbary Gawryluk  „Czarna, Klifka i tajemnice z dna morza”, w której główny bohater Ivan przeżywa rozstanie rodziców i nie radzi sobie w nowej sytuacji. Za bójkę w szkole zostaje skierowany na wolontariat do miejscowego schroniska dla zwierząt.


Street art – akt wandalizmu czy ozdoba miasta?

Co to jest sztuka? Czy jej przejawy możemy spotkać tylko w galeriach i muzeach? Co ze sztuką ma wspólnego street art? I co wyróżnia go na tle innych form działalności artystycznej? Na zajęciach poznamy przykłady sztuki ulicznej i zastanowimy się, jak wpisuje się ona w krajobraz miasta. Podczas warsztatów poznamy także sylwetkę Banksy’ego – jednego z przedstawicieli tego nurtu. Punktem wyjścia do poszukiwań będą książki „Graffiti i street art. Słowo, obraz, działanie” Agnieszki Gralińskiej-Toborek i „Banksy. Nie ma jak w domu” Steve Vright.


 Historia wokół nas

Książka Katarzyny Wasilkowskiej „Kobra ”opowiadająca o losach jedenastoletniego Tomka, który po traumatycznych przeżyciach, wyjeżdża na wakacje do nieznanej babci, posłuży nam do przybliżenia uczestnikom zajęć miejsc związanych z historią II wojny światowej. Uczestnicy warsztatów zapoznają się z miejscami pamięci w ich najbliższym otoczeniu., wykonają mapę Mokotowa,  którą zapełnią symbolami związanymi z historią miejsca.


Wpływ marnowania żywności na środowisko

Co roku na świecie marnuje się 1,3 mld ton żywności. Przyczyną tego zjawiska jest najczęściej krótki okres przydatności do spożycia określonych produktów. Na warsztatach dowiemy się, co można zrobić, aby ograniczyć ten proces. Punktem wyjścia do rozmowy będzie książka Marty Sapały „Na marne”.


Lubię siebie, takim jakim jestem

Zajęcia mają na celu zwiększenie poczucia własnej wartości, dostrzegania zdolności, talentów u siebie i innych. Podczas zajęć uczniowie zapoznają się ze sposobami ułatwiającymi okazywanie sympatii wobec innych. W zajęciach wykorzystane będą fragmenty książki Clementine Beauvais „Pasztety do boju”. Autorka w książce ukazuje życie francuskich nastolatków, którzy borykają się z problemami wieku dorastania. Podczas warsztatów uczestnicy stworzą swój autoportret, który pomoże im dostrzec swoje pozytywne cechy.


 Rola ilustracji w książce

Do czego służy ilustracja i czy jest ona potrzebna? Jakie znaczenie mają książki obrazkowe? Czym inspirują się twórcy i jak wygląda praca ilustratora? Na te pytania odpowiemy podczas warsztatów o roli ilustracji w książce. Poznamy sylwetki wybitnych ilustratorów, którzy cenieni są w Polsce i za granicą. Książki: Sebastian Frąckiewicz – „Ten łokieć źle się zgina. Rozmowy o ilustracji” , Barbara Gawryluk – „Ilustratorki, ilustratorzy. Motylki z okładki i smoki bez wąsów”.